zondag 9 maart 2008

Energie

Ik ben geabonneerd op enkele nieuwsbrieven, zoals ook een nieuwsbrief van Elsevier. Zij hebben een keer een artikeltje geschreven over energiedrankjes en het gevaar voor hartpatiënten.
http://www.elsevier.nl/dossierartikel/asp/dossier/547/hoofdstuk/4/artikel/178065/index.html
Ik kan het wel eens zijn met de tekst van het artikeltje, ware het niet dat ik zelf dagelijks graag een blikje van het goedje tot me neem. Ik heb daar zo mijn redenen voor, smoesjes, zo je wilt, want ik ben vegetariër en er zit behalve cafeïne, namelijk ook vitamine B en taurine in de nepbull. Taurine is een lichaamseigen stof, dat een mens niet zelf aanmaakt en wel nodig heeft (zo heb ik het begrepen) en dat wel in vlees zit, wat ik dus niet nuttig.
Door het drinken van nepbull krijg ik dus voldoende vitamines B (waar een normaal mens niet tegenop kan eten om het toch binnen te krijgen) en tevens de onontbeerlijke taurine binnen, zo redeneerde ik.
Laatst was het eventjes mis met me (een kwaaltje dat ik al vanaf mijn 14de jaar heb), ik kreeg hartkloppingen, nee, ik moet zeggen een hartrimtestoornis, (medische term is tachycardie). Hartkwalen komen ook voor bij mij in de familie en bewust als ik me probeer te zijn van alles, heb ik dus over alles na gedacht, alle aspecten op een rijtje gezet (ja ook de nepbull en ook mijn leeftijd) en heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts om me te laten doorverwijzen naar de cardioloog.
Zogezegd zogedaan, alle brochures die op mij van toepassing zouden kunnen zijn heb ik bestudeerd en de verpleegkundigen en de cardioloog hebben mij bestudeerd, althans mijn hartfuncties.
De uitslag na vele dure onderzoeken was een feestje, aan mijn hart was op de filmpjes, electro-cardiogram en echocardiogram, niets te zien, de buitenkant zag er uit als van een jonge godin, verliefd worden mag dus ook weer, dat kan mijn hart wel aan, ook het pompen van mijn hart was super te noemen. Een Oscar was op zijn plaats geweest voor het filmpje. De dokter lichtte een en ander nader toe en kwam tot de conclusie dat ik een onschuldige hartafwijking heb, waar ik 100 jaar mee kan worden. Ik dacht ook altijd al zoiets omdat ik er tenslotte al mijn leeftijd mee geworden ben (niet nader aan te duiden in dit stukje).
Dus wat betreft het gebruik van energiedrankjes kan ik niet meedenken, ben ik niet representatief, geen doelgroep of juist wel een doelgroep, want ik kan en mag het gewoon gebruiken.
Ik voel me fysiek en psychisch na mijn checkup dan ook superfit!!
Misschien heb ik al vleugels ............. ;-)

1 opmerking:

  1. Je sterrenbeeld is Stier, dus taurine past daar wel bij. Vleugels heb je al, want je bent een Engel met het Hart op de Juiste Plaats.
    snarF

    BeantwoordenVerwijderen