vrijdag 18 april 2008

Soms


Soms staat je hoofd nergens naar, of op zijn minst naar andere zaken. Mijn hoofd staat naar andere zaken. Belangrijke dingen die me in beslag nemen, waar ik me graag door in beslag laat nemen.

Op het werk is me een verlenging van de opdracht aangeboden, plus een auto, zie foto hiervoor. De auto is van de werkgever, de verlenging van de opdrachtgever. het voelt goed, het geeft me een tevreden glimlach om mijn mond, of misschien ook wel iets triomfantelijks, want vergeet niet dat ik volgende maand een niet nader aan te duiden, zeer respectabele leeftijd heb, een zeg maar "oma-leeftijd", en zie hier iemand die nog carriëre maakt (of is het carrière, ja).
Ik was bezig met mijn boek, pagina's, goed geschreven, vol gedrevenheid, goed leesbaar, al zeg ik het zelf. Maar mijn hoofd staat er even niet naar.
Woorden komen in een flow, je hebt er een gemoedsrust, of gemoedsonrust voor nodig om ze te schrijven, al naar waar het bij hoort, al naar gelang het onderwerp.
En om maar een voorbeeld te noemen: als ik over iets in de geest van een thriller schrijf en mijn bui staat meer naar een liefdesverhaal, ja, waar haal ik dan de inspriratie vandaan om de thriller af te schrijven?
Zie hier mijn dilemma. Maar niet getreurd, het komt ooit af, want ik kan ook heel goed een schildpad zijn en ik trek me dan terug in mijn schild, mijn huisje, in mijzelf, en schrijf en schrijf.

Namasté, Philologia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten