zaterdag 2 januari 2010

Blaffende honden bijten niet

Blaffende honden bijten niet

 

Het wordt me meer en meer duidelijk, dat al dat grove taalgebruik en het afgeven op mensen en groepen, een teken van onmacht is. Vanavond is er een tweet van een medetwitteraar die meent dat feministen een soort hardlopers waren die liever in een rolstoel hadden gezeten. Allereerst vraag ik me dan af, waar “out of the blue” deze gedachte vandaan kwam. Er was in mijn gezichtsveld geen discussie gaande die deze richting opging. Aan de andere kant worden er wel meer opmerkingen en statements getweet, die kant nog wal slaan en die veel gevolg opleveren. Als je niet lacht wensen ze je een rotje in je kut (excusez le mot). Ik ben afgehaakt bij die discussie. Misschien niet de juiste actie mijnerzijds, maar ik wist echt niks meer te zeggen, het was gewoon vuilbekkerij, het ging nergens meer over en waar zal ik dan op antwoorden.

Wat ik wel begrijp is dat ik als aankomend politicus op alles voorbereid moet zijn. Er is Jaap en Geenstijl en nog veel meer waar scherpe stukken geschreven worden over ieder die maar op de korrel genomen kan worden, of beter nog, hardvochtig onderuit gehaald kan worden. Hoge bomen vangen veel wind is het spreekwoord, en hoog ben ik helemaal niet, of het moet zijn dat ik daar door de critici geplaatst wordt, aan de hoogste mast, in het ra, en dat terwijl ik niet van de torens wil schreeuwen, immers er valt niets te schreeuwen.

Vanavond keken we met ons allen, ik heb het nog steeds over Twitter, naar Theo Maassen. Ik kan zijn grapjes meestal wel waarderen, sommige raken ook weer kant nog wal, als hij zijn vriendin meent te moeten roepen met “Heee!!!”, de zaal lag plat #datdanweerwel, ik ergerde me alleen aan zijn manier van praten, het stotterende en hakkelende “TommyvanSesamstraat-taaltje”. Verder niets, wel ontstond er een discussie omdat ik twitterde dat ik weg ging zappen. Die eindigde in een over en weer toesturen van Youtube filmpjes.

Alles bij elkaar bijten we elkaar niet, zijn we gewoon erg aardig tegen elkaar, zelfs de mensen van de wat kritischere blogs en sites. Onze koningin kan tevreden zijn, want we twouden van elkaar, een goede twitteraar is beter dan een verre vriend.

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten