dinsdag 23 februari 2010

Wat is vrijheid en wat is leefbaarheid?

Ik heb politiek24 nogal eens op staan. Toen zag ik de poster langskomen in beeld van de PVV. Als je goed nadenkt over de naam ... Partij voor de Vrijheid ... is dat dan alleen de vrijheid van ??? mensen met blond haar? mensen die niet naar de kerk gaan? mensen die veel sjekkies roken? mensen die vooral stoer praten? Maar dan willen ze dus niet eens dat ik op ze stem, dan is het een heel beperkte groep die ze als doelgroep hebben, bovendien een groep die uitsterft, want Nederland wordt steeds slimmer. En gezonder. En Nederland is ook de moppercultuur zat.

En waar staat dan, bedenk ik me dan, leefbaar voor, wat is leefbaar? Als iets leefbaar is, is het dan ook wel leuk, of maar zozo en heb je dan nog steeds een heleboel wensen, zoals schone lucht, en een liefdevolle omgeving, waarin je niet steeds over je schouder achteruit kijkt, omdat je zo bang bent voor medemensen, - waardoor je dus altijd op je hoede leeft.

Is het waar, wat ik denk, dat we de moppercultuur zat zijn? Het kabinet is gevallen, er zijn allerlei speculaties, hoe zal het volgende kabinet in elkaar zitten en zijn samengesteld?

Nou ik hoop oprecht, dat het een kabinet wordt, dat niet een JSF voorstaat, omwille van de prestige. Een kabinet dat werkelijk oog heeft voor mensen, en ook een luisterend oor. Een kabinet dat niet geld naar oorlogen stuurt en naar bewapening, maar een kabinet dat ontwapenend is, een kabinet dat vooruitziet, omdat er in de toekomst geïnvesteerd dient te worden.

 

Zo nu snel weg, blogje wordt via email gestuurd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten