woensdag 18 november 2009

Andijviestamppot vegetarisch

Andijviestamppot vegetarisch

 

Biologische aardappeltjes, dun schillen, want je gooit natuurlijk niet teveel weg.

Ik gebruik nooit zout (ze zeggen dat je dat al genoeg binnen krijgt) en / want ik hou van de natuurlijke smaak van mijn eten. Opzetten met wat water.

Tofureepjes, die zijn biologisch en vegetarisch, beetje tomatenketchup erbij en in hete olijfolie laten bruinen. Ik lust ook graag wat chilisaus erdoor, ik hou nou eenmaal van heet. Ze zijn ter vervanging van de spekkies die ik er voor mijn vegetarische leven door heen deed en een heel erg lekker alternatief.

Voor de liefhebber heb ik maïsschnitzels erbij, even lekker bakken (ook weer in olijfolie).

Ik gebruik nergens meer hard vet voor.

Als finishing touch maak ik tuinkruidenjus.

Stampen doe ik met wat sojamelk en om het smeuïg te maken gebruik ik weer geen boter, maar wat biologische yoghurt.

 

Smakelijk eten.

Sonja

 

 


1 opmerking:

  1. Heerlijk gegarneerd met stukjes banaan, walnoten en een glaasje rode wijn natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen